Klachten en bezwaar

Heb je tips, signalen of opmerkingen over onze hulp- en dienstverlening, ook kritische, dan horen wij dat graag. Als je ergens niet tevreden over bent, bijvoorbeeld over hoe je te woord bent gestaan of over de hulp die je ontvangt, willen we dit graag samen met jou oplossen.

Wat kun je doen bij een klacht?

Je kunt jouw ontevredenheid het beste bespreken met de betreffende medewerker. Vaak kan zo’n gesprek het probleem al oplossen. Mocht je er samen niet uitkomen, dan kun je in gesprek gaan met de leidinggevende van de medewerker om tot een oplossing te komen. Je kunt dit gesprek aanvragen via de medewerker of via klachten@sthelmond.nl. Jouw ontevredenheid wordt dan vastgelegd als een klacht waarvoor een oplossing voor jou wordt gezocht.

Mocht de uitkomst van dit gesprek niet leiden tot een oplossing waar je tevreden mee bent, dan kun je terecht bij een Onafhankelijke klachtencommissie. Je kunt je klacht schriftelijk indienen bij:
Onafhankelijke klachtencommissie, p/a Zorgbelang Inclusief, Postbus 5310, 6802 EH Arnhem

Niet eens met de (niet) toegewezen zorg of ondersteuning?

Ben je het niet eens bent met een zogenaamde beschikking die je hebt ontvangen van de gemeente, dan kun je daartegen bezwaar maken. Dat kun je doen via de website van de gemeente Helmond. Ben je het niet eens met de beslissing op jouw bezwaarschrift, dan kun je nog in beroep gaan bij de rechtbank. De gemeente Helmond kan je informeren hoe dit werkt.